Egyháztörténet ► Vitairat a történelmi érdemekről
Ár: 690 Ft10% Online ár: 620 Ft
Az online árat kizárólag internetes megrendelés esetén tudjuk biztosítani.ÆTERNITAS Kiadó, 2002
„Már csak az a kérdés, az Isten dicsőségét vagy a saját dicsőségüket áldozzák fel a másik oltárán. Számomra világos, hogy Önök melyik lehetőséget választották. Hiszen míg egyetlen más földi intézmény történetében nem lelünk fel ennyi hamisságot, kétszínűséget, cselszövést és kegyetlenséget, ugyanakkor sehol máshol nem találkozunk ilyen töménységben önfelmagasztalással és öndicsőítéssel. Nem csodálom, hogy Az Egyház bűnei? szerzője a vétkek mentegetése közben önkéntelenül is a római katolicizmus "érdemeinek" bűvkörébe kerül. Inkább megmentik a keresztények tisztességét, noha ezáltal még nagyobb szégyenbe keverik a kereszténység imádásra méltó Alapítóját.
Magam viszont amondó vagyok, hogy ha már a kereszténység hamis képviselői szégyenbe keverték a hit szerzőjét, akkor legalább az utóbbi becsületét állítsuk helyre, akár azon az áron is, hogy az előbbiek hírnevén csorbát ejtünk.”
TARTALOM
Elöljáró beszéd
melyben napjaink eseményei tükrében mutatjuk ki "a kétféle mérték" meglétét, továbbá csodálkozásunknak adunk hangott amiatt, hogy a pápai egyház mi módon kerülheti el sokadjára is a felelősségrevonást
Első fejezet
Oldás és kötés, avagy a pápai bocsánatkérés joggal elvárható következményeiről
Második fejezet
mely vitatja, hogy a sötét múltért csupán egyes egyházi személyek és megtévedt hívek lennének okolhatók
Harmadik fejezet
mely vitatja, hogy a sötét múltért, az egyház múltbéli magatartásáért az egyes korok barbár volta lenne okolható
Negyedik fejezet
mely a vitatott könyv újabb szánalmas mentségkeresését utasítja el, miszerint a katolikus türelmetlenség áldozatairól szóló számadatok túlzóak
Ötödik fejezet
Tündöklő vétkek, avagy az érdemekre való szüntelen hivatkozások nevetséges ellentmondásainak elősorolása
Hatodik fejezet
mely azon állítás alaposabb meggondolására kérlel, miszerint a katolikus egyház mindig is a tudomány és a műveltség fellegvára volt
Hetedik fejezet
mely Róma békülékenységének okait keresi; egyben megszólítja a névleges protestantizmust, és a Rómával való összeborulásukat siratja
A vitairat lezárása
„Gyógyítgattuk, de nem gyógyult meg", avagy kísérlet azok kijózanítására, akik szüntelenül a választások Isten akarata szerinti megvalósulásáról szónokolnak